Vendor | Weddingplanner

Vendor weddingplanner - Njoy & Party - Dufrasnes Fotografie

Thessa van Njoy & Party

“Je moet bij Thessa zijn! Weet je met wie jij contact zou moeten leggen? Thessa! Een vriendin van mij is weddingplanner, neem eens contact op met haar, ze heet Thessa.”

Okay… Volgens mij moet ik even contact opnemen met Thessa. Thessa Latupeirissa is weddingplanner en volgens velen hier uit Alkmaar is she ‘the one’. Zo gezegd zo gedaan. Vorig jaar spraken we af in het AZ-stadion, waar Thessa de trouwbeurs organiseert. We maakten kennis, deelden ervaringen en hadden een klik. Wij gaan samenwerken zeiden we tegen elkaar.

Thessa Latupeirissa is weddingplanner en volgens velen hier uit Alkmaar is she ‘the one’

We kwamen elkaar geregeld tegen bij andere trouwleveranciers, werkten samen tijdens het event Supervrouwen en stonden beiden op de Love & Marriage Beurs in de RAI in Amsterdam. Komend jaar gaat het er dan van komen, een bruidspaar heeft ons beide ingehuurd, we kijken er helemaal naar uit. En omdat ik dit jaar elke maand een vendor in de spotlight zet, leek het nu een logische keuze om Thessa te interviewen.

We spreken af op het strand, dé plek voor Thessa om te brainstormen, af te spreken of tot rust te komen

We spreken af op het strand, dé plek voor Thessa om te brainstormen, af te spreken of tot rust te komen. Mij best, het strand is ook mijn favoriet! En zo vertelt Thessa:

“Dit jaar op 1 juli bestaat mijn bedrijf Njoy & Party 8 jaar. Ik ben nog van de eerste lichting weddingplanners. Hoe het is begonnen? Ik was altijd al gek op feesten, stond vooraan om te helpen en mee te denken, stylen deed ik van nature. Toen het echt professionele vormen aan begon te nemen, zeiden vrienden: waarom maak je er niet je werk van? Ik had niets te verliezen en heb van mijn hobby mijn beroep gemaakt. Omdat ik de dingen graag goed doe besloot ik een professionele opleiding te doen voor weddingplanner. Hoge kwaliteit, een keurmerk en professioneel.”

Omdat ik de dingen graag goed doe besloot ik een professionele opleiding te doen voor weddingplanner. Hoge kwaliteit, een keurmerk en professioneel

“Destijds was een weddingplanner nog niet zo’n begrip als nu. Daarom plaatste ik een persbericht in de krant ‘win een weddingplanner’. Zo kon ik uitleggen wat een weddingplanner is. Ik kreeg veel reacties en was in een keer bekend in de kop van Noord-Holland.”

Wauw! Is weddingplanner inmiddels nu wel een begrip in Nederland?
Het is bekend, maar er is nog altijd een verwarrend beeld over wat een weddingplanner nu eigenlijk doet. Mensen denken dat ik de regie volledig overneem, dat is niet zo. Ik zeg altijd: regel alle leuke dingen zelf! Ik help, ondersteun, assisteer en faciliteer waar dat nodig is. Het gaat om het bruidspaar, zij staan in de picture en mogen shinen! Ik luister graag naar hun verhaal, inventariseer hun wensen en draag leveranciers voor die bij hun passen. Ik help voornamelijk achter de schermen, bewaak de planning, kijk de algemene voorwaarden na, bewaak afspraken en vergelijk offertes. Het is heel erg persoonlijk wat voor werkzaamheden mijn klanten uit handen geven. Dat maakt mijn werk dynamisch en afwisselend. Ik ontzorg en zorg dat je maximaal kunt genieten en feesten, daar komt de naam Njoy & Party ook vandaan. Weddingplanner vind ik persoonlijk een té Amerikaans begrip hebben. Daar ben ik te nuchter voor, ik noem het liever eventmanager of hulp in de uitvoering.”

Mensen denken dat ik de regie volledig overneem, dat is niet zo. Ik zeg altijd; regel alle leuke dingen zelf! Ik help, ondersteun, assisteer en faciliteer waar dat nodig is

Wat doe je dan eigenlijk precies?
 “Je kunt mij inhuren voor ceremoniemeester op je trouwdag. Dat is anders dat vrienden of familie het voor je doen. Het voordeel is dat alle gasten kunnen genieten. Zelfs als je al een ceremoniemeester heb toegewezen dan kan ik je helpen. Ik neem samen met mijn bruidspaar het draaiboek door, zorg namelijk dat de leveranciers op tijd zijn, zorg dat de opstelling van de ceremonie klopt, zorg dat de gasten netjes ontvangen worden, dat de speeches bekend zijn en goed verlopen, dat de bruidstaart staat, check of de toiletten schoon zijn, doe de styling en ik ben troubleshooter bij onverwachte situaties. Kortom, de spin in het web die dag. Dat wil je niet je zusje, vriendin of nichtje laten doen, die moeten gewoon bij jou als bruid zijn, toosten, dansen, feesten, zingen en de hele dag vertellen hoe mooi je bent.”

Zelfs als je al een ceremoniemeester heb toegewezen dan kan ik je helpen

“Je kunt mij ook inhuren als weddingplanner. Als mijn klanten minder tijd hebben door een drukke baan of eigen bedrijf dan word ik eerder betrokken bij de organisatie van het huwelijk. Er worden meer taken overgedragen en ik besteed meer uren aan de voorbereiding, planning en organisatie. Vaak gaat dit in combinatie met een persoonlijk stijlplan voor de weddingstyling. Omdat ik al een tijdje mee ga in de trouwbranche, weet ik inmiddels de professionele leveranciers te vinden die hoge kwaliteit leveren. Het bruidspaar geeft zelf aan wat ze willen, hoe zij hun dag zien, wat voor hun belangrijk is. Ik help ik ze met ideeën en draag de leveranciers voor.”

Het bruidspaar geeft zelf aan wat ze willen, hoe zij hun dag zien, wat voor hun belangrijk is. Ik help ik ze met ideeën en draag de leveranciers voor

“Je kunt er ook voor kiezen om alleen de weddingstyling te laten doen. Ik merk dat steeds meer bruidsparen het belang van een professionele styling inzien. Geen goedkoop uitziende plastic vlaggetjes, maar stijlvolle versiering, zoals verse bloemen, stijlvolle decoraties en gepersonaliseerde creaties. Je ziet namelijk echt het verschil. Niet alleen op je bruiloft zelf, maar ook later op je foto’s.”

Dat is interessant, bruidsparen kunnen jou dus ook voor ‘delen’ van de planning inhuren. Dan heb ik nog een vraag… Waarom jij?
“Oh help! Ik ben veel te bescheiden om antwoord te geven op die vraag.”

Try me!
“Jeetje, waarom ik… Hmm ik kan je wel vertellen wat ik belangrijk vind en waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Bruidsparen die deze waarden ook belangrijk vinden, weten dat we dan waarschijnlijk een heel goede match zijn: een eigen stijl vind ik belangrijk, iedereen is uniek en verdient een eigen stijl op hun bruiloft of evenement. Sfeer. Een ongedwongen sfeer kun je niet kopen, die moet je creëren. Professionaliteit, kwaliteit en eigentijds is waar ik voor sta. Daarnaast ben ik bescheiden en discreet. Daarom heb ik bijvoorbeeld geen reclame op mijn auto, adverteer ik niet en kleed ik mij smartcasual voor het kennismakingsgesprek. Ik hoor dat mijn enthousiasme aanstekelijk werkt en dat ik meer ben dan een mensen-mens. Een perfecte troubleshooter, die oplossingsgericht te werk gaat en goed kan omgaan met stress. Mijn lijfspreuk: do it with passion or not at all!”

Mijn lijfspreuk; Do it with passion or not at all!

Lijkt mij een prima mix! Laatste vraag, wat zijn je toekomstplannen?

“Nieuwe dingen blijven bedenken, creëren en realiseren! Vooral met mooie partners en leveranciers. Ik zeg altijd: samenwerken is versterken en teamwork, that makes the dream work. Als meerdere mensen kunnen genieten, is dat voor mij geluk.”

Benieuwd naar Thessa? Of kun je wel wat hulp gebruiken bij het plannen van je bruiloft, evenement of project? Zo kun je Thessa bereiken:

info@njoyparty.nl
06-489 31 849

Op www.njoyparty.nl kun je nog veel meer vinden over Thessa en haar werkwijze.

Vendor weddingplanner - Njoy & Party - Dufrasnes Fotografie-2 Vendor weddingplanner - Njoy & Party - Dufrasnes Fotografie-3 Vendor weddingplanner - Njoy & Party - Dufrasnes Fotografie-4 Vendor weddingplanner - Njoy & Party - Dufrasnes Fotografie-5Vendor - Njoy & Party - Dufrasnes Fotografie

Meer blogs vind je op onze Facebook! Like de pagina en blijf op de hoogte.

Laat een reactie achter